Hvornår får jeg svar på min låneansøgning?

KreditNU foretager en grundig kreditvurdering, og når den er foretaget, vil du modtage en sms på det oplyste mobilnummer. Den fortæller, om din låneansøgning er godkendt eller ej.

Når låneansøgningen er godkendt, vil pengene blive overført som en straksoverførsel til det kontonummer, du har angivet.

Da vi foretager kreditvurderingerne manuelt, vil behandlingstiden være svingende alt efter travlhed. I travle perioder kan der således være op mod 1-2 timers ventetid på et endeligt svar.

Hvornår modtager jeg pengene?

KreditNU laver straksoverførsel på alle godkendte låneansøgninger. Det betyder, at pengene er på vej, når du først har modtaget en sms på, at din låneansøgning er godkendt.

Det skal bemærkes, at vi hos KreditNU, grundet vores ansvarlige udlånspolitik, kun kreditvurderer og udbetaler godkendte låneansøgninger i vores åbningstider. Dem kan du finde på forsiden.

Hvordan ansøger jeg om en låneomlægning?

Du kan ansøge om en låneomlægning fra din KreditNU-profil, som du tilgår ved at klikke på den grønne knap øverst på siden. Du skal have afdraget rettidigt på lånet i mindst to måneder, før du får mulighed for at ansøge om en låneomlægning.

Vær opmærksom på, at vi altid foretager en ny kreditvurdering af dig, når vi behandler din ansøgning om låneomlægning. Du vil derfor kunne opleve at få afvist din ansøgning, hvis vi vurderer, at dit rådighedsbeløb ikke er højt nok til at kunne afdrage på dit forhøjede lån.

Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte kundesupport på info@kreditnu.dk eller på 78 762 764, hvis du har spørgsmål til din ansøgning om låneomlægning.

Kan jeg oprette en fast overførsel?

Vil du gerne være sikker på, at du får betalt dit afdrag til tiden, kan du oprette en fast overførsel i din netbank. På den måde sikrer du også, at du hver måned er med i vores fordelsprogram og automatisk deltager i konkurrencen om 4 x 1.000 kr.

Husk at tilføje dit kreditaftalenummer og planlæg overførslen til din faste betalingsdato. Du finder det alt sammen på din månedsopkrævning, eller du kan finde det på din profil, hvor du også finder det registrerings- og kontonummer, du skal bruge.

Betaler du dit lån via Arvato, kan du desværre ikke oprette en fast overførsel.

Har du ved en fejl overført dit afdrag til KreditNU, overfører vi pengene til Arvato for dig. Ved gentagende fejl bliver der dog pålagt et håndteringsgebyr.

Hvor stort et lån kan jeg ansøge om?

Hos KreditNU kreditvurderer vi alle låneansøgninger individuelt. Det betyder, at vi foretager en samlet kreditvurdering på baggrund af oplysninger fra bla. CPR-registret, RKI, Debitor Registret, KreditStatus og dine kontooplysninger. Herefter finder vi ud af, om vi kan bevillige dig det ansøgte lån, eller om vi kan bevillige dig et mindre lån.

Skal jeg stille sikkerhed for lånet?

KreditNU tilbyder lån uden sikkerhed. Dvs. at du ikke behøver eje fast ejendom, bil eller lignende, der skal stilles som sikkerhed, for at låne penge hos os.

Kan jeg have flere lån på samme tid?

Nej, du kan kun have ét lån hos KreditNU.

Hvad er en minimumsbetaling?

Hos KreditNU har vi en kredit med en fast løbetid på 24 måneder. Hvor meget, du som minimum skal betale, afhænger af dit lånebeløb. Vores lån er uden månedlig rente, men vi opkræver et etableringsgebyr på 25 % af dit lånebeløb. Du kan på din låneaftale se, hvor meget du skal betale hver måned. Ligeledes kan du justere låneslideren og se, hvor meget du skal betale for dit lån.

Hvad koster det at låne hos KreditNU?

Vores lån har ingen månedlig rentetilskrivning. I stedet opkræver vi et etableringsgebyr på 25 % af dit lånebeløb.

Vær opmærksom på, at hvis du ikke anfører dit korrekte kreditaftalenummer, vil du blive pålagt et håndteringsgebyr på 50 kr.

Hvad kan jeg låne til?

Hos KreditNU stiller vi ikke spørgsmål til, hvad pengene skal bruges på. Du bestemmer helt selv, hvornår den skal betales tilbage.

Vi anbefaler dog ikke, at denne type lån benyttes som en langvarig kreditfacilitet/ et langvarigt lån.

Kan jeg nedbringe mit lån yderligere?

Du nedbringer automatisk din kredit, når du betaler din månedlige opkrævning. Ønsker du at nedbringe din kredit yderligere, er du velkommen til at gøre dette uden ekstra omkostninger.

Kan jeg forhøje mit lån?

Når vi kan se, at du over en længere periode har afbetalt på dit eksisterende lån, vil du have mulighed for at ansøge om en forhøjelse af lånet.

Min identitet er blevet misbrugt, hvad gør jeg?

Hvis du opdager, at nogen har optaget et lån hos KreditNU i dit navn og med dit NemID, skal du straks anmelde det til politiet og underrette KreditNU.

KreditNU og politiet samarbejder herefter om at opklare sagen. Vær opmærksom på, at du stadig hæfter for lånet.

Hvor gammel skal jeg være for at få et lån?

For at kunne ansøge om et lån hos KreditNU skal du være mellem 23 og 70 år.

Hvad er Monthio?

Monthio leverer bankdata i forhold til de nye PSD2 muligheder, der er åbnet op for.

Ved at give samtykke via Monthio modtager KreditNU kategoriserede oplysninger om indtægter og udgifter fra din bank. Disse oplysninger benytter KreditNU i kreditvurderingen.

Se mere på: Monthio.dk

Hvordan lukker jeg mit lån hos KreditNU?

Hvis du gerne vil lukke din låneaftale hos os, skal du blot indsende en skriftlig opsigelse og oplyse, hvornår du opsiger din låneaftale. Hos KreditNU har vi intet opsigelsesvarsel, og når du har indbetalt din restgæld, bliver din låneaftale automatisk termineret. Du finder kontaktoplysningerne til, hvor du skal sende dit opsigelsesvarsel til, på din opkrævning.

Afdrager du dit lån via Arvato, er det dog Arvato, du skal rette henvendelse til, hvis du ønsker at opsige din låneaftale. Du kan kontakte Arvato via mail på finans.dk@arvato.com eller via telefon på 70272795.

Få svar på dine spørgsmål

Hvis du ikke kan finde det svar, du leder efter, så er du altid velkommen til at kontakte os på telefon  78 762 764  eller skrive til os her.

Alle hverdage fra kl. 8.00 – 21.00

Weekender fra kl. 10.00 – 20.00

Ansøg om lån

Kontakt os

78 762 764

Alle hverdage fra kl. 8.00 – 21.00  |  Weekender fra kl. 10.00 – 20.00