Skip to main content
Sådan fungerer det

Indstil låneslideren

Vores låneslider er simpel at indstille og giver dig et hurtigt indblik i, hvad et lån koster. Du kan låne alt fra 4.000 til 25.000 kroner deleligt med 500 kroner. Du får i låneslideren overblik over lånets ÅOP og årlige rente. Lånets løbetid er fastlagt til 24 måneder.

Hvad du vil bruge dine penge på – hvad enten det er til forbrug eller uforudsete udgifter – er op til dig. Derudover følger vi selvfølgelig Finanstilsynets retningslinjer angående hvidvask og finansiering af terror, men vi gør os ikke til herre over, hvad du ellers bruger dine penge til.

Udfyld ansøgningen

Vores ansøgningsproces er meget simpel, og der er ganske få felter, du manuelt skal udfylde. Når du godkender din ansøgning, giver du nemlig samtykke til, at vi må indhente oplysninger om din økonomi fra blandt andet:

  • Experian
  • RKI (Experian)
  • Monthio

På den måde får vi automatisk de nødvendige oplysninger, vi skal bruge til kreditværdighedsvurderingen. Læs mere om de oplysninger, vi henter på dig i vores privatlivspolitik.

Godkend med MitID

Når du har udfyldt din ansøgning, skal du underskrive den med MitID. Det er en hurtig og enkel måde at underskrive dine dokumenter på. Ligeledes sikrer det en hurtigere udbetaling, da vi ikke skal sende dig låneaftalen med posten, før vi kan foretage en kreditværdighedsvurdering.

Afvent godkendelse

Vi foretager manuelle kreditværdighedsvurderinger af de ansøgninger, der ikke er blevet automatisk afvist. Modtager du en forhåndsgodkendelse, betyder det ikke, at du vil få lånet udbetalt med det samme. Vi skal nemlig først foretage en vurdering af din privatøkonomi.

Vi bestræber os på at give dig svar hurtigst muligt. Det sker typisk inden for ganske kort tid, men der kan være perioder med forlænget behandlingstid. Vi sender dig en bekræftelse på godkendelse af lån via SMS.

Modtag pengene

Godkender vi din låneansøgning, vil du få pengene udbetalt med det samme. Vi overfører nemlig med straksoverførsel i hele kundesupportens åbningstid – uanset om du søger mandag morgen eller søndag aften. Vær opmærksom på, at vi kun kan udbetale lån, som vi har godkendt i vores åbningstid. Ansøger du derfor om et lån uden for åbningstiden, vil den først blive behandlet næste dag.

Låneomlægning

Som kunde hos KreditNU har du mulighed for at søge om en låneomlægning. Med en låneomlægning omlægger du dit lån og får dermed flere penge imellem hænderne. For at blive godkendt til en låneomlægning skal du have afdraget på dit lån rettidigt i mindst to måneder. Du kan således ikke ansøge om en låneomlægning, hvis du ikke har betalt til dine afdrag til tiden.

Du ansøger om en låneomlægning fra din KreditNU-profil. Her kan du også se din status på dit lån, og om du har mulighed for at søge om en låneomlægning.

Vær opmærksom på, at selvom du har mulighed for at søge om en låneomlægning, er det ikke garanteret, at du får godkendt din ansøgning. Vi foretager nemlig altid en ny kreditværdighedsvurdering af dig, når du ansøger om en låneomlægning. Derfor vil du kunne få opleve at få et afslag, hvis vi vurderer, at dit rådighedsbeløb er for lavt til dit forhøjede lån.

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundesupport på info@kreditnu.dk eller på 78 762 764, hvis du vil vide mere om låneomlægning eller har spørgsmål til din ansøgning om låneomlægning.

Fordelsprogrammet

Med fordelsprogrammet har vi valgt at gøre det endnu mere attraktivt at være kunde hos os. Derfor har vi indført en månedlig konkurrence for alle kunder, der betaler til tiden. Der udloddes hele 4 x 1.000 kr. blandt alle rettidige betalinger.

Fordelsprogrammet er altså ganske simpelt. Det kræver blot, at du betaler din månedlig opkrævning rettidigt, så deltager du helt automatisk. Den anden bankdag i hver måned trækker vi lod blandt alle rettidige indbetalinger og finder 4 heldige vindere, der får direkte besked om, at der er sat 1.000 kr. ind på deres konto. Du er sikker på at deltage i fordelsprogrammet, når du opretter en fast overførsel i din netbank.

Opret en fast overførsel

Afdrager du dit lån til KreditNU, har du mulighed for at oprette en fast overførsel. Når du opretter en fast overførsel i din netbank, sparer du på én gang tid og er sikker på at deltage i fordelsprogrammet hver måned. Det er helt enkelt.

Du finder din månedsopkrævning eller logger ind på din profil. Her finder du alt det, du skal bruge: Din faste betalingsdato, dit låneaftalenummer samt registrerings- og kontonummer til KreditNU. Du overfører selvfølgelig pengene til KreditNU, sætter datoen til din faste betalingsdato og tilføjer dit låneaftalenummer i modtagerfeltet.

Er du i tvivl, har alle banker gode guides til, hvordan du opretter betalingen, og når du er færdig, kan du læne dig tilbage og vide, at pengene bliver overført automatisk hver måned, og at du derfor fast deltager i fordelsprogrammet.

Hvis du betaler via Riverty

Betaler du dit lån via Riverty, modtager du dit månedlige girokort via e-mail, som du har gjort tidligere. Du finder betalingsoplysningerne på din månedlige opkrævning. Vær opmærksom på, at du ikke kan oprette en fast overførsel, hvis du betaler via Riverty.

Har du ved en fejl overført dit afdrag til KreditNU, overfører vi pengene til Riverty for dig. Ved gentagende fejl bliver der dog pålagt et håndteringsgebyr.

Har du fået et inkassovarsel?

Når du ikke betaler dine opkrævninger, kan du ende med at blive sendt videre til inkasso. Det vil vi meget gerne undgå, for det betyder, at du ikke længere har mulighed for at lave en betalingsplan med os. Før du bliver sendt videre til inkasso, får du 2 rykkerskrivelser og et inkassovarsel fra os. Det er derfor vigtigt, at du reagerer på din første rykkerskrivelse og ikke smider den i papirkurven.

Hvem låner du af?

KreditNU er ejet af Blue Finance Denmark ApS, som er en del af Blue Finance Group. Vi er en del af en international organisation, der ønsker at skabe mere transparens på det digitale lånemarked. Et af vores mærkesager er ansvarlig långivning. Vi er derfor også en af de få digitale långivere, der foretager manuelle kreditværdighedsvurderinger.

Læs mere om os

Ofte stillede spørgsmål

Hvornår modtager jeg en faktura ?

Du modtager en faktura fra os på mail en måned efter, du er blevet godkendt til et lån. Hvis du fx bliver godkendt til et lån d. 13. august, modtager du den første faktura d. 13. september. Du har herefter 10 dage til at betale fakturaen.

Hvis du ikke får mailen i din indbakke, så tjek mappen med spam- eller reklamemails. Alternativt kan du efter en måned altid se dine fakturaer på fakturainfo.dk, hvor du logger ind med MitID.

Hvad er en minimumsbetaling?

Vores lån har en fast løbetid på 24 måneder, og hvor meget du som minimum skal betale afhænger af dit lånebeløb. Vores lån er uden en månedlig rente, men vi opkræver et etableringsgebyr på 25 % af dit lånebeløb. Du kan på din låneaftale se, hvor meget du skal betale hver måned.

Kan jeg have flere lån på én gang?

Nej, du kan desværre kun have ét lån ad gangen. Ønsker du at låne hos os igen, skal du have indfriet dit nuværende lån eller ansøge om en låneomlægning.

Hvor gammel skal jeg være for at kunne låne hos KreditNU?

Hos KreditNU udlåner vi kun til ansøgere mellem 23 og 70 år.

Kan jeg låne trods RKI?

Nej, det kan du ikke. Vi ønsker ikke at bidrage til en dårlig økonomi, derfor låner vi ikke ud til ansøgere i RKI. Du er velkommen til at ansøge hos os igen, når du ikke længere er RKI-registreret. Læs mere her.

Hvordan opsiger jeg min låneaftale?

Hvis du gerne vil lukke din låneaftale hos os, skal du indsende en skriftlig opsigelse til info@kreditnu.dk og oplyse os om, hvornår du vil opsige din låneaftale. Vi har intet opsigelsesvarsel, og når du indbetaler din restgæld, bliver din låneaftale automatisk afsluttet.

Kontakt os

78 762 764

Mandag-torsdag fra kl. 8.00 – 21.00 | Fredag fra kl. 8.00 – 18.00 | Weekender fra kl. 10.00 – 18.00

Ansøg om lån