1. Indstil låneslideren
Vores låneslider er simpel at indstille og giver dig et hurtigt indblik i, hvad et lån koster. Du kan låne fra 4.000 til 25.000 kroner deleligt med 500 kroner. Du får i låneslideren overblik over lånets ÅOP og årlige rente. Lånets løbetid er fastlagt til 24 måneder.
Hvad du vil bruge dine penge på – hvad enten det er til forbrug eller uforudsete udgifter – er op til dig. Derudover følger vi Finanstilsynets retningslinjer angående hvidvask og finansiering af terror.
2. Udfyld ansøgningen
Vores ansøgningsproces er meget simpel, og der er ganske få felter, du manuelt skal udfylde. Når du godkender din ansøgning, giver du samtykke til, at vi må indhente oplysninger om din økonomi fra blandt andet:
- Experian
- RKI (Experian)
- Monthio
På den måde får vi automatisk de nødvendige oplysninger, vi skal bruge til en kreditværdighedsvurdering. Læs mere i vores privatlivspolitik om de oplysninger, vi henter på dig.
3. Godkend med MitID
Når du har udfyldt din ansøgning, skal du underskrive og godkende med MitID. Det er en hurtig, enkel og sikker måde at underskrive dine dokumenter på. Ligeledes sikrer det en hurtigere udbetaling, da vi ikke skal sende dig låneaftalen med posten, før vi kan foretage en kreditværdighedsvurdering.
4. Afvent godkendelse
Vi foretager manuelle kreditværdighedsvurderinger af indkomne ansøgninger. Modtager du en forhåndsgodkendelse, betyder det ikke nødvendigvis, at dit lån godkendes. Vi skal først foretage en vurdering af din privatøkonomi.
Vi bestræber os på at give dig svar hurtigst muligt. Det sker typisk inden for ganske kort tid, men der kan være perioder med forlænget behandlingstid. Vi sender dig en bekræftelse på godkendelse af lån via SMS.
5. Modtag pengene
Godkendes din låneansøgning, får du pengene udbetalt med det samme. Vi overfører med straksoverførsel i hele kundesupportens åbningstid – uanset om du søger mandag morgen eller søndag aften. Ansøger du om et lån uden for åbningstiden, vil den først blive behandlet næste dag.
Låneomlægning
Som kunde hos KreditNU har du mulighed for at søge om en låneomlægning. En låneomlægning hos KreditNU betyder et nyt lån med et nyt etableringsgebyr og en ny kreditværdighedsvurdering. Derfor vil du kunne opleve at få et afslag, hvis vi vurderer, at dit rådighedsbeløb er for lavt, når du ansøgninger om låneomlægningen.
Sådan ansøger du om en låneomlægning
Du ansøger om en låneomlægning fra din KreditNU-profil, hvor du også kan se status på dit lån, og om du har mulighed for at søge om en låneomlægning. For at blive godkendt til en låneomlægning skal du have vist tilstrækkelig betalingsvillighed.
Du er altid velkommen til at kontakte vores kundesupport på [email protected] eller på 78 762 764, hvis du vil vide mere om låneomlægning eller har spørgsmål til din ansøgning om låneomlægning.
Opret en fast overførsel
Du har mulighed for at oprette en fast overførsel på dine låneafdrag. Når du opretter en fast overførsel i din netbank, sparer du tid, og du er samtidig sikker på at deltage i vores fordelsprogram hver måned.
Sådan gør du
Find din månedsopkrævning, som du modtager per mail, eller log ind på din profil. Her finder du din faste betalingsdato og dit låneaftalenummer. Du overfører pengene til Riverty i henhold til din faktura, sætter datoen til din faste betalingsdato og tilføjer dit låneaftalenummer i modtagerfeltet.
Er du i tvivl, har alle banker gode guides til, hvordan du opretter en fast betaling. Når du er færdig, kan du læne dig tilbage og vide, at pengene bliver overført automatisk hver måned.
Fordelsprogrammet
Med fordelsprogrammet har vi valgt at gøre det endnu mere attraktivt at være kunde hos os. Vi har indført en månedlig konkurrence for alle kunder, der betaler til tiden. Der udloddes hele 4 x 1.000 kr. blandt alle rettidige betalinger. Det kræver blot, at du betaler din månedlig opkrævning rettidigt – så deltager du helt automatisk.
NB: Det er et krav, at de udvalgte vindere melder tilbage på vores mail inden for 48 timer, før vi udbetaler præmien. Hvis vi ikke hører tilbage, overgår præmien til næste måneds pulje. Der findes altså ikke en erstatningsvinder.
Har du fået et inkassovarsel?
Hvis du ikke betaler dine opkrævninger, kan du ende med at blive sendt videre til inkasso. Det vil vi meget gerne undgå, for det betyder, at du ikke længere har mulighed for at lave en betalingsplan med os. Før du bliver sendt videre til inkasso, får du 2 rykkerskrivelser og et inkassovarsel fra os. Det er derfor vigtigt, at du reagerer på din første rykkerskrivelse.
Hvem låner du af?
KreditNU er ejet af Blue Finance Denmark ApS, som er en del af Blue Finance Group. Vi er en del af en international organisation, der ønsker at skabe mere transparens på det digitale lånemarked. En af vores mærkesager er ansvarlig långivning. Vi er derfor også en af de få digitale långivere, der foretager manuelle kreditværdighedsvurderinger.
Ofte stillede spørgsmål
Hvornår modtager jeg en faktura ?
Du modtager en faktura fra Riverty på mail en måned efter, at du er blevet godkendt til et lån.
Du har herefter 10 dage til at betale fakturaen.
Hvad er en minimumsbetaling?
Vores lån har en fast løbetid på 24 måneder. Din minimumsbetaling afhænger af dit lånebeløb.
Vores lån er uden månedlig rente, men der er et etableringsgebyr på 25 % af lånebeløbet. Du kan på din låneaftale se, hvor meget du skal betale hver måned.
Kan jeg have flere lån på én gang?
Nej, du kan desværre kun have ét lån ad gangen. Ønsker du at låne hos os igen, skal du have indfriet dit nuværende lån eller ansøge om en låneomlægning.
Hvor gammel skal jeg være for at kunne låne hos KreditNU?
Hos KreditNU udlåner vi kun til ansøgere mellem 23 og 70 år.
Kan jeg låne trods RKI?
Nej, det kan du ikke. Vi ønsker ikke at bidrage til en dårlig økonomi – derfor låner vi ikke ud til ansøgere i RKI.
Du er velkommen til at ansøge igen, når du ikke længere er i RKI-registret.
Hvordan opsiger jeg min låneaftale?
Hvis du vil lukke din låneaftale hos os, skal du indsende en skriftlig opsigelse til [email protected].
Vi har intet opsigelsesvarsel, og når du indbetaler din restgæld, bliver din låneaftale automatisk afsluttet.
Kontakt os
78 762 764
Mandag-torsdag fra kl. 8.00 – 20.00 | Fredag fra kl. 8.00 – 18.00 | Weekender fra kl. 10.00 – 18.00